VII niedziela zwykła rok B, Czytanie z Księgi Izajasza

Nie wspominajcie wydarzeń minionych, nie roztrząsajcie w myśli dawnych rzeczy

Piękne jest czytanie z ostatniej niedzieli! Iz 43,18-19.21-22.24b-25

Ludzie! przestańcie się oglądać wstecz, pławić w porażkach, ciągle rozdrapywać swoje rany. Patrzę na was i dotrzeć do was nie mogę, bo wy na mnie nie patrzycie, lubujecie się w swoim cierpieniu, a okłamujecie się, że nie chcecie już cierpieć. Tak na prawdę to żyć bez tego nie potraficie! Przeraża was wzięcie odpowiedzialności za swoje życie, do czego codziennie was zapraszam i zachęcam.

Przestańcie mi już jęczeć, bo tego nie zniosę!

Ja ciągle stwarzam! Teraz też. Rozejrzyjcie się dookoła, co było złe, już przeszło. Stworzyłem Miłość, ona jest dla was, tylko ja weźcie. Nie wiecie gdzie iść? Proszę, pokazuję wam scieżki, codziennie, w małych rzeczach, w małych decyzjach, zapraszam do wyboru, do decyzji i wierności jej. Tak, ty! Nie udawaj, że nie wiesz o co chodzi! Czy naprawdę nie poznajecie tej drogi? Stworzyłem was takimi, byście poznawali, a wy uparcie się w kółko kręcicie. Więcej zaufania, proszę.

Czy ja was nudzę? Czy wam odbiło zupełnie? Czego wy oczekujecie? Nudzą cię widoki gór spowitych chmurami? Wschody, zachody słońca? Nudzą cię widoki ośnieżonych lasów i piaszczystych plaż? Piękno innych ludzi, też was nudzi? Kręcicie się w kółko, mówię wam!

To ja jestem już zmęczony tymi waszymi grzechami, ile mam na to patrzeć? Wiecie jak potwornie nudne są grzechy!? Jak można być tak naiwnym i widzieć w nich wolność i podnietę… NUDA! Wielka nuda!

Dlaczego wy mnie nie wzywacie, żebym wam pomógł? Gdzie szukacie swojego wybawienia? Zwariowaliście?! Jak się wam auto popsuje, to wiecie, że trzeba mechanika wezwać, jak życie nie wychodzi, to rozkładacie ręce. Po co wam w takim razie ta cała nowoczesność?

Ok, uniosłem się trochę. Zacznijmy od nowa. Teraz, właśnie teraz przekreślam twoje przestępstwa, grzechy. No chodź, przytulę cię… Tak, ciebie! O ciebie chodzi. Wróć. Już zapomniałem jak broiłeś. Kocham cię, ty zagubiony wariacie.